Tillbaka!

Hey, och äntligen säger jag bara!

Nedras vilken paus det blev. Var inte riktigt meningen från början att den skulle bli så lång, det började med att man bara var allmänt trött på skolan och alla lärare som lägger varje jävla prov på samma vecka ( för skojs skull ?! ) så då blev det bara för mycket.
Men efter att man hade klarat den veckan, kom det ett efterrus av höstdepprition eller något liknande så jag , som i princip aldrig har gråtigt i mitt 16½ åriga liv , grät varje kväll? För saker som att jag inte hittade mina favorit strumpor.
Aldeles för normalt, tycker jag med.

Men nu är jag iallfall tillbaka med massor att berätta!
Veckan innan vecka 8, var vi med klassen i Sthlm på besök.
Vi besökte Dramaten, Tv4 huset, riksdagen och sist och minst naturhistoriska.
Helt galet kul resa måste jag få säga , blev en hel massa shopping också!

så här kommer ett litet bildspel från de dagarna:

Väl framma i sthlm blev det massa massa shopping på drottning gatan :)


Shopping tackar vi aldrig nej till!

Otroligt proffetionell bild på dramaten.

Runtvisning på dramaten, dramatiskt :)

Bakom kulisserna hängde det träd och liknande för snabba scenbyten.

Och under scenen fanns resten, möbler, minitrappor osv för att smycka scenen.

Ja vi försökte iallf :) haha

Långt in i dramatens vrår kunde man hitta alla scenkläder. Det fanns över 10 000 plagg i samma "gaderob"

Hejdå dramaten och Hej Johan Palm som vi vinkade till precis när vi gått ut.
Hann (som tur var) inte få fram kameran och ta kort på honom. Men det var en rolig grej.



Så vi säger hejdå till Johan Palm och hej till tv4 huset!

Det blev störande mycket väntan i Tv4as reception.

Och då ägnar man sig åt såhär nödvändiga saker :)

Men så började plötsligt runtvandrigen.
 

Skulle inte vara helt fel att börja varje dag där inne..

På väg till inspelnings rummet ( på bilden ) träffade vi Ekdahl, det var hans show vi medverkade i, och vi pratade lite med honom, jag blir helt till mig när jag ser kändisar, haha, töntigt yesbox!
Efter det hälsade vi på Bengt Magnusson ( ja han har verkligen så mörk röst i verkligheten med! ) och Tone väderlollan :)




Där jag hör hemma :)

Posen är viktig

Nyhets morgon

och sist men inte minst Ekdahls studio, som ungefär hälften av min klass medverkade i, tyvärr inte jag och andra halvan som fick sitta bakom kameran istället. Efter programet var klockan närmare 12 och vi åkte hem till vandrarhemmet och kröp i säng.

Riksdags huset dag2.
Enligt den tråkiga tanten som guidade runt oss fick man inte ta kort, och som den duktiga flicka jag är lydde jag.


så det fick bli till att ta lite fika bilder ist :) En halv choklad muffins ner i Hildas mage satt nog fint!

Och väl inne på naturhistoriska var jag ju bara tvungen!

För att vara ärlig var väl naturhistoriska inte så mycket att fota, mer att uppleva i så fall :) höhö
Så det här få va nog med bilder från vår lilla tripp med SP08F till Sthlm.
Jag slänger in outfitts bilder från resan också, frågan är om de blir ikväll eller imon :) håll ett öga på saken!

ciaao



 


Kommentarer
Postat av: Jennnie

superfina bilder!! :) härlig klasstrip =)=)<33

2009-02-28 @ 17:32:49
URL: http://sennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0