En stor Suck för Sverige.

Godmiddag alla glada och mellandagsrea sugna människor!
( när man skriver så känns det iallaf som att man når alla kvinnor i sverige just nu, haha)
 Jag ska själv in till stan i morgon och kolla om jag kan göra mig några kap!
Någon som redan har hittat sin drömtröja fast för halva än ? Tell me, så jag får veta vart :)

Min rubrik är kanske inte så positiv idag, men är det inte någon mer än jag som känner att Sverige är så "lagom", Svenskar är så lama, Jag menar går man på stan i dagarna innan julafton det för helsike inte en gubbe som säger "god jul på dig", och om någon gör det,  ska den andra plötsligt bli rädd poch tycka att gubben är äcklig och säkert flörtade med en?! 
Så känner jag för sverige just nu, Sammanfattningsvis " Sverige är det enda landet i världen som har ordet Lagom!"
Jag längtar utomlands haha , det märks va ?

En annan sak med Sverige är artisterna, Har vi ens några riktigt bra artister som vi visar att vi uppskattar? Jag menar vi har tex Robyn, the sounds, the hives med mera, och det kallar jag riktiga band, Band som faktiskt spelar instrumenten själva! haha
Men Sen har vi de artisterna som faktiskt blivigt kändast (i sverige) Tex, Måns zelmerlöf, Darin, Danny och EMD. 
Jag menar vafan ? förlåt men de sjunger sina sockersöta melodier om hur deras tjej övergav dom men dom kan inte släppa taget? I varenda låt! 
I expressens tidning idag står det om 2008 svenska kändisar, Danny är en av dom och såhär står det " If only you" spelades i radio över 95 000 gånger under året, Och inte heller nästa åt blir vi av med Lands-plågesångaren då han fint medverkar u Melodifestivalen." yey

Jag vill gärna veta om ni tycker det går att gämföra Danny, Med ett band som tex Green day eller liknande? 
Nu kanske ni inte gillar just Green day men ni fattar principen, Ett band som skriver egna låtar och spelar instrumenten själva. 


                                                                                                                     
 Green Day                                                                                  

VS                                                        Danny


 


Kommentarer
Postat av: Melody

måste nog säga att jag föredrar danny, kanske mest för att jag grovt ogillar GD ;S

2008-12-26 @ 13:05:20
URL: http://melodyohlsson.blogg.se/
Postat av: sofia

danny makes me wanna puke >< håller med. de riktiga musikerna i sverige är inte uppskattade i sverige. ta tex hammerfall, in flames och deathstars. inga vet typ vilka som är i sverige, men utomlands är dom mångas guddar ffs! jävla svenskar.



sv: ja, go abba! :D idag kommer släkten på pappas sida hit och firar lite jul igen ^^ va ska du öra= :D

2008-12-26 @ 13:25:05
URL: http://sofiiaw.blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

precis ;D haha exakt. nja på vägarna är det då rätt bra :) men hyffsat mycket snö har vi! dock är det varmt ute idag så det kanske tinar bort.. buhuu.



jaha men va härligt :D för mig blev det stan!

detsamma :*

2008-12-26 @ 15:31:37
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: J o s s e

2008-12-26 @ 21:09:23
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

2008-12-26 @ 21:09:34
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

(SORRY för felklickningarna;)



Åh du Jenny, jag kan inte annat än att hålla med dig. Såå många ggr jag har tänkt likadant. På dessa tråkiga,stela,tillstängda,bittra,"lagom"-svenskar vi lever bland. Jag har tom. skrivit om det i bloggen (för sissodär ett år sedan), men orkar inte vara bitter mer. Bara att acceptera,försöka vara mottsatsen själv och se fram emot den dagen man kan åka över atlanten till "drömmarnas land" och bosätta sig där bland folket som över lag är så mycket trevligare,öppnare och förstående

(Am I right?!) Nä, fy bubblan för tråkiga,bittra svenskar och våra suckiga mögband/artister som låter lika dana hela bunten!!



Tur att man inte låter sig påverkas av "alla andra".

Puss på dig från mig

(Vi som vågar stå för våra åsikter!?) ^^,

2008-12-26 @ 21:14:32
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: dardan

MKt bra skrivet.håller med dej faktis.

jag gillar varken greenday elr danny, men jag hålller med dej. Man blir übertrött på dannys, darins odom andras låtar. Egen skrivna låtar ftw.



sen måste emot " Sverige är det enda landet i världen som har ordet Lagom!".

tror det eller ej så existerar ordet Lagom i andra länder. En som jag vet är mitt egna modersmål; Albanska. Sånu vet du :D

2008-12-26 @ 22:47:17
Postat av: ERIK

okej, nu fattade jag ingenting xD

2008-12-28 @ 12:47:12
URL: http://eerikandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0