Självmord...

hej mi go vänner.

Imorse ungefär kvart över 8 kommer en kompis till mig och säger " en tjej på Kagg har tagit självmord"
Första tanken man tänker är såklart , vem? Känner jag henne? vet jag ens vem det är?
Jag frågade också såklart men hon sa att det var den enda hon visste än så länge.
(för er som inte vet är Kagg en skola som konkurerar med min skola stagg under rugby och liknande, om man står inför ett gymnasieval väljer man ipincip emellan Kagg eller stagg)
I allaf , Lite senare på dagen visste hela skolan. rykten går så sjukt fort att man blir rädd när ngt sånt här händer.
En tjej sa att det helt plötsligt var 2 personer som hade tagit självmord, typ som en kompis grej?!
Men nej herregud det ryktet var snabbt bortblåst.
Det enda vettiga man faktiskt fick ut tillslut under dagen var:
Tjejen hette Tammy, Var 16 år gammal, Hade bott på Öland och hade hängt sig på flicktoaletten under morgonen.
Eftersom hon var från öland , som ungefär jag och hälften av min klass är, visste nästan alla ( utom jag och möjligtvis några till) vem det var. Många hade gått i samma klass med henne på Låg och mellanstadiet. hemskt helt enkelt.

Helt ärligt har jag svårt att lida i ett läge där jag inte vet vem människan är, aldrig ens har sett hennes ansikte.
Men på ngt sätt sticker det oss alla i hjärtat när en sån här sak händer,
Jag menar hon var för fan bara 16 år gammal! 16 år , en tjej på 16 år har hela livet framför sig, kunde hon inte se en enda ljus stund framför sig under de närmaste 60-70 åren ? inte en enda sak som höll henne kvar i livet.
Nej herregud kan inte ens föreställa mig ett liv utan en enda ljusgnista.

Men nu inte för att hacka ner på Tammy alls, Måste jag bara få framföra min åskit om en sån här sak .
För vafan håller vi i scandinavien på med egentligen? Vi har allt , vi har alltid mat i magen , vi har rent vatten , vi kan va barn alldeles för länge, vi kan gå ut på kvällen utan att bli våldtagna, vi kan shoppa bara för att det är kul , vi kan gå på bio , you get my point.  Vi har det bra! men vafan gör vi ? vi går och tar självmord
 Medans de som faktiskt har rätt att klaga kämpar för sina liv under tystnad. Afrikaner som blir sålda som horor eller liknande, dom tror ju för tusan att de är rätt att de ska bli behandlade så? Dom tror att dom förtjänar det.

Nej det är inte rätt helt enkelt.



 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jasså ? :) Hur gammal är nu nu då haha ?

Tema-miljö. Om miljöförstöring och sådant liknande , faktiskt kul . :)Engelska,Svenska,So och no går in i temat.

Fast vet inte riktigt vad jag ska välja än men vi ska välja på torsdag . :)

Kram

2009-01-20 @ 21:04:09
URL: http://jjossues.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon hängde sig efter stängning på måndagen.. det var polisen som spårade hennes mobil och fann henne på kaggs toalett ngn gång på natten

2009-01-21 @ 06:48:45
Postat av: S O F I A

usch de va en som tog livet av sig på min skola och de va e av de värsta dagarna i mitt liv. :< blä

2009-01-21 @ 09:06:54
URL: http://sofiiaw.blogg.se/
Postat av: Elino

Uscha :( .

Jaså, väljer man bara mellan Stagg & Kagg? :P Men Jenny då, nu blir jag nästan besviken :P

Saknar dig knas! ;P

<3

2009-01-21 @ 10:38:39
URL: http://particolare.blogg.se/
Postat av: dardan

Bra skrivet.

2009-01-21 @ 13:40:54
URL: http://darduuushi.blogg.se/
Postat av: dardan

Bra skrivet.

2009-01-21 @ 13:41:12
URL: http://darduuushi.blogg.se/
Postat av: Jennie

fan va tragiskt asså. tänk o bestämma det att nu vill jag inte leva längre. går ju inte o föreställa sig. så hemskt.

2009-01-21 @ 14:55:30
URL: http://sennie.blogg.se/
Postat av: Julia

våran debatt in självmord ovårat patetiska liv i industriländerna, och sen händer det, minns du att vi pratade om det?

riktigt bra skrivet !:)

äsl<33

2009-01-22 @ 13:38:03
Postat av: sofia

Så det skulle vara bortskämt att begå självmord?

Jag kan inte säga att jag är glad över vad Tammi gjorde.

Men jag kan förstå henne.

Ingen kan förstå hur ensam en människa kan bli, när ingen runtomkring ser. Och när de ser, så är det pikar och eleka ord man får höra.

Hur skulle det kännas om folk flyttade på sig bara för att du kom i närheten? Att de gick undan när du försökte sätta dig intill?

Att de börjar viska och fnittra?

Så har det varit för Tammi hela livet

Det har jag förstått nu

Hon ville aldrig berätta för mig

Och jag är så ledsen över att jag inte förstod.

Svält och krig är förfärligt, missförstå mig inte.

Men svält på mänskliga kontakter kan vara lika förödande

Då räcker det inte med familjen.

/Sofia Hedman

Tammis mamma

2009-02-12 @ 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0