Schweiz del 1

Har precis varit hos Becka buus. lika kul som vanligt du :)
Vi red, helt underbart, och fodrade (jag vet jag är duktig (Y) ) och sen bakade vi kladdkaka.
För recept gå in på arla.se , jätte bra ifall du vill ha lätta recept rakt i hand.

Hos Becka bus fick jag iallf bilderna från sportlovet då vi var och besökte Schweiz, eller rättare sagt Zermatt, som ligger i Schweiz. Vi åkte skidor i 6 underbara dagar, och en servitris sa att det var det bästa skidvädret sedan 1999!
Galet vilken tur man kan ha va ?

Här kommer en hel del bilder från det, Fortsättningen följer nog i morgon eftersom jag har ergonomiläxa tills i mon :(.

 Fräscha flickor i bilen på väg upp :D

Första dagen , i liften på väg upp



Jag sa ju att det var för bra för att vara sant.

Första målet efter ett antal timmars åkning blev det den klassiska rätten Rösti.
Grymt gott!

Här ligger alltså Zermatt, i mitten av alla underbara klippor och berg.
Vi bodde ungefär i centrum så i mitten av smeten på bilden :)!

Inte så bra bild kanske, men det jag vill säga med den är att dom inte har bilar i
Zermatt för att snön ska vara så vit som möjligt , så dom kör antingen elbilar ( som gick
Fort som fan) eller hästskjuts, otroligt mysigt att inte se en bil på en vecka måste jag säga!

Dag 2:

Dag 2 var vi över i Italien, just den här backen tog ungefär 45 min att ta sig ner i om man stog på.
Väl nere på jämn mark i Italien blev det mat på Italiens resturang, mumma


Och såklart after skii :D

Dag 3 vaknade vi upp med 30 cm nysnö och nästan först i de översnöade "pistade" backarna,

härligt





Förlåt va bara tungen beckis ;) hahaha

Galet skönt att slippa så mycket folk överallt!
Nästan ensamma i alla backar ett tag där :D


Nu får det vara slut på del 1 av resan men glöm inte kika in i mon då del 2 kommer! :D
Btw i morgon går jag och Julle och kollar på Shan the man som kommer till nybro!
Hoppas på många skratt, ha en bra kväll , ciao :D



Kommentarer
Postat av: J o s s e

FAN vad mysigt det ser ut

-blir riktigt sugen på att åka skidor!! :D

2009-03-02 @ 21:24:14
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe, kan inget annat göra än att sakna ihjäl mig! . haha du vet att du kommer få igen för den bilden klenis ((: <3

2009-03-03 @ 21:59:07
Postat av: Jennnie

så härliga bilder! italien?? haha coolt! jag kan ingenting om att åka skidor så jag kanske är lite dummmm i huvet????

men mysigt såg det ut att varaaa!!:D

2009-03-03 @ 22:56:43
URL: http://sennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0