EMPIRE STATE BUILDING

Nåväl, vad vore min reseblogg utan ett inlägg om denna byggnad? Vore nästan lika hemskt som att råka klia sig under näsan samtidigt som man peka på något i himlen med rak hand..haha Nej men skämt åsido, Empire State Building är en riktigt grym byggnad, och är man i New York är det ett måste att besöka den. Om jag minns rätt var den 102 våningar hög( varje år håller man en tävling där man får anmäla sig till att springa upp till toppen, snabbast tid vinner) och utsikten väl uppe är helt enorm. Sist jag var där hade vi sån fruktansvärd tur med värdet, soligt och vindstilla. Att åka hela vägen upp kostar 20 Dollar för vuxen (13-61år) och är lite billigare för barn och seniorer. Ligger på: 350 5th Ave












För mer information kika in här,
Och ett sista tips: Lita inte på försäljarna som försöker sälja på er "billigare" biljetter upp i tornet. Det är dyrare och oftast tjänar man inget på det. Men om kön är 3 timmar lång och man har pengarna så ska jag inte säga att det inte går snabbare med dem upp. Men det priset ligger också på det dubbla ungefär.


Kommentarer
Postat av: Mia

WIE! äntligen kommer det lite mer NY tips :D om du har lust kan du gärna tipsa om några bra shoppingcenter och annat som är värt att se :)

2011-03-31 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0